Tears på en järnväg

Ibland kommer alla känslorna på en och samma gång. Speciellt när man funderar på annat än bara sig själv.

På tåget hem från le city ikväll satt jag och läste situation stockholm. Det är för övrigt en tidning med otroligt mycket bra reportage och historier, som alla människor borde läsa nån gång i sitt liv. I alla fall så läste jag en artikel som handlade om en dag på tidningens försäljarcafé. Redan efter det första stycket strömmade tårarna längs mina kinder. Det finns så sjukt mycket orättvisa i världen. Jag får ont i hjärtat av hur vi behandlar våra medmänniskor, och jag anklagar ingen, utan vi är alla ansvariga. Alla skulle verkligen kunna göra något mer. Att köpa tidningen är en början. Visst jag mår också piss ibland men jag har ett hem, mat på bordet, familj och vänner..

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med det här, men jag ville bara skriva något om det . Tänk for godness sake, TÄNK! Livet är för kort för att försummas, gör någor för andra, sträck ut en hand. Sentimental tjej, frida...



PEACE

Kommentarer
Postat av: #!7

Fler borde tänka som oss, jag köper också Situation Sthlm så ofta jag kan. De får ju behålla hälften av vad en tidning kostar o de försöker faktiskt jobba o göra något åt deras situation. Finns ju så många som nöjer sig med tigg pengar.

Over and out!

2009-01-10 @ 20:56:12
URL: http://smakapudding.blogg.se/
Postat av: aggi

åh, frida, nu blev jag så glad

2009-01-12 @ 00:03:22
Postat av: agnes

"en tidning med otroligt mycket bra reportage och historier" PRECIS vad jag sa till sofie när jag köpte den påväg hem och hon såg undrande ut. det är liksom mer än dagens gärning. även om det också är bra.

2009-01-13 @ 14:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0