Househoe

Idag har ja varit en riktigt good house-hoe. Hade jag haft en äkta man hade han varit mer än stolt över mig. Här kommer en utförlig lista över vad som gjort mig till den bästa hemmafrun i hela världen.

1. Gått runt på IKEA med en 8 månaders baby på höften i tre timmar och faktiskt uppriktigt funderat över vilken matta som faktiskt inte bara är snyggast, utan även mest praktisk.
2. Färgkoordinerat hela min nya wünderfull walk in closet.
3. Bestämt träff med en väninna på gymmet för ett pass spinning, OCH genomfört det hela utan att klaga en enda gång (cuz I got buns of steel)
4. Kommit hem för att laga middag, för två. Tog fram en kokbok för att laga hemgjorda köttbullar, hemlagat potatismos och egenmakad brunsås.
5. Skrattat åt mig själv som ens tänkte tanken på köttbullsgrejjen.
6. Lagade istället pasta carbonara med pasta, äggula & bacon (den enda maträtten som min före detta äkta man faktiskt lärde mig)

Och nu kära vänner, ska jag ta mig en kopp te i en blommig liten kopp och röra med en äkta silversked så det klingar lite i porslinet, självfallet med en sådär perfekt avslappnad handled...

...HAHAHA. nej.



PEACE


Kommentarer
Postat av: Ballerina

"ska jag ta mig en kopp te i en blommig liten kopp och röra med en äkta silversked så det klingar lite i porslinet, självfallet med en sådär perfekt avslappnad handled..."

Vilken vacker beskrivning, jag kan riktigt höra hur det klingar. Den borde bara med i en dikt.

<3

2009-01-29 @ 22:08:18
URL: http://josefinaballerina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0