Så du står givakt med din rygg så rak och tar fyrahundra slag

Det river och sliter i brösten. Det känns helt ekande tomt, som om hjärtat inte längre finns där och brinner. Ibland tar luften slut och du finns inte där för att blåsa in ny. Det är svårt att låta bli men ännu svårare att höra din röst. Vissa dagar bosätter du dig i mitt sinne och vägrar flytta dig trots att jag förgäves sysselsätter tankarna med något annat. När ska det försvinna, aldrig tänker man. Sen spårlöst flyger du din kos. Förr kom du oftare, men nu är det annorlunda. Jag vet att jag har rätt och du fel. När ska du inse det, kommer det vara försent? Vi bygger murar som en dag kommer att bli ogenomträngliga. Försökt? Klart jag har försökt, men ibland undrar jag om jag gjort tillräckligt? Kommer du att se det. Att vi är så bra. Visst, du är bra. Jag är bra. Men vi, det kan inte INTE vara vi. Sliter i håret och funderar. Letar och känner. Hur var allt innan? Hur hade vi blivit? Ingen vet...



PEACE


Kommentarer
Postat av: Sixten

finaste froo'! Det är när man känner sig ensam och liten man ska försöka väcka den jätte som sover inom sig. Det är svårt att alltid vara stark, och även en stark tjej som dig känner sig utan luft ibland. Glöm aldrig bort att du aldrig är ensam. Även om alla dina fina vänner kan ersätta den tomhet du känner, så finns de där och kan göra den ensamheten mindre. Du är värd så mycket bra Fro', det hoppas jag du vet. Alla hamnar vi i gropar ibland, vissa gropar är djupare än andra... Somliga gropar gör det mer ont att hamna i. Men när du tar dig upp är du en oemotståndlig fighter. Du är en fin människa som ger så mycket till människor i din omgivning. Påminn dig själv om det. Och framför allt, kom ihåg att du är värd något så himla bra!

<3

2009-02-17 @ 23:54:00
URL: http://frokenannas.blogg.se/
Postat av: jessica

hmm... om jag kommenterar i din blogg kommenterar du i min då?

2009-02-18 @ 15:09:38
URL: http://jeccica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0