Ett hemskt brott har begåtts...

Igår vid femsnåret försvann min vän Josefina H spårlöst. Trots att omfattande efterforskningar hade gjorts via telefon och internet hördes inte ett ljud från den 23 åriga kvinnan. En presskonferens hölls genom taleskvinnan Andrea som också har en nära kärleksrelation med den försvunna damen. Jag kände att det var dags för mig att ta mitt ansvar och försöka reda ut vad som egentligen hände natten mellan den andra och tredje februari. Det gällde att handla snabbt tänkte jag och ringe på kort tid många viktiga samtal till bland annat Josefinas bästa vän och syster. Jag lyckades inom loppet av bara ett par minuter oroa så många människor som möjligt då plötsligt genombrottet kom. Ett sms från den potentiella änkan som berättade att läget var under kontroll. Man hade återfunnit kvinnan i sin lägenhet i Uppsala efter inblandning av både föräldrar och lärare, utan större skador. Tur tänkte jag, annars hade jag aldrig förlåtit mig själv för att inte ha startat paniken tidigare. Kanske är det privatdetektiv jag ska satsa på i mitt framtida yrkesval?


PEACE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0