En vilsen konstnärssjäl utan själ?

Det finns så mycket saker man kan göra för att vara kreativ, för att vara konstnärlig. Vissa påstår att det sitter i generna, en del tycker bara att det är tjaffs men en fin vän sa till mig igår att det bara handlar om spärrar. Att kunna släppa sina spärrar och bara skapa helt utan krav och måsten.

Man kan sjunga, skapa musik eller måla och skulptera. Men jag då? Vafan, att bara kunna sjunga i en tonart utan att det låter falsk eller att spela gitarr utan att kunna ta dom där gräsliga barrée ackorden kommer man inte långt på. Skulle jag stå framför en målarduk med en pensel skulle jag antagligen bara skriva frida med stora rosa bokstäver... Fota är ju någonting jag verkligen skulle kunna vara intresserad av men då kommer direkt alla hemska spärrar och berättar hur man ska göra och inte, how come?

Ibland känns det som att något kreativt skulle vara bra. Ni vet bara för att få ur sig saker.. Hur blev det med den där cirkeln egentligen?



PEACE


Kommentarer
Postat av: Lil' Sis

Vi kan schkapa tesammans.. ha en workshop och låta inspirationen flööööda! <3 miiph

2009-04-30 @ 15:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0