Gästspel

Så kommer här ett gästinlägg från allas eran herr M, med fokus på den manliga klädseln i denna värld.

Så idag på jobbet har vi herr G som sitter i sin finaste skjorta och slips(SLIPSEN VA NOPPRIG!!!!!).
Shit bara för man är gammal måste man väl inte se ut som skit, eller? Att matcha randigt med randigt är en dödssynd i min värld iaf, men det värsta av allt var att herr G fick glada hej ropp för sin utstyrsel som han hittat i ryssland för 25år sedan :S

Nu hade jag tänkt skriva lite om den klassiska skjortan, Men känns lite tungt att börja med det direkt så vi börjar med casualwear, vilket är lite av en speciallitet. Grejen med att klä sig är att man inte får tänka för mycket, det sabbar mest! Mindre tänk mera impuls brukar jag gå efter men som sagt även den bästa kan få hjärnsläpp ibland. När jag klär mig själv brukar jag oftast tänka på att man inte ska blanda för mycket , blanda hej vilt blir aldrig bra. Därför råder jag er till att alltid bara bära ett väldigt utstickande plagg i taget. Tex en färgglad keps, till det tar man je inte helst en skrikig t-shirt helt ur färgmatch med kepsen. Lite dubbelmoral blev det allt i det där men matcha och inte tänka går inte ihop tänker ni men matchning ska komma naturligt då blir den bäst!

Aja för att inte bli långrandig avslutar jag med ett tips. Cashmere tröja från Nike...

image150

...finns att köpa på caliroots.se

"I'm an eigthys baby, baby!"

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

hej, ska du titta på melodifestivalen ikväll? :}

2008-03-08 @ 13:34:10
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: alx

is loving the design

2008-03-09 @ 00:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0