Söndagsångest?

Varje söndag, exakt varje söndag de senaste månaderna har jag lidit av  ett fenom. Jag väljer att kalla  det "söndagsångest"  av den enkla anledningen att det alltid  händer på söndagar och det innefattar en form av  ångest. För vad vet jag inte, men jag funderar på det varje  gång det händer. Är det för att man ska börja jobba  på måndagen? Antagligen inte, eftersom jag gillar mitt jobb och mer än gärna går dit. Är det för att man supit/gjort bort sig eller på annat sätt smutsat ner helgen som ligger strax bakom en? Kanske för vissa, men för mig, skulle inte tro det. De få gånger jag blir berusad, går ut eller något  annat  ångrar jag inte (hm oftast iaf) Så överlag kan man sammanfatta detta med att det inte är just dessa två faktorer som ger mig söndagsångest.  Gaaaaaaaaah?! Vad är det då. Det känns som om det här inlägget strax ska avslutas med ett fyndigt quote och en sammanfattning om varför fenomenet söndagsångest uppstår. Men nej, det kommer det inte göra. För jag har inte kommit på varför, än!

Däremot försöker jagt varje söndag att förebygga eller  stänga  in ångesten i ett litet rum nånstans  längst bak i ryggraden. En söndag för inte allt  för länge sen gjorde vi en "SC"-lookalike och brunchade tillsammans, hela tjejgänget, i flera timmar, och snackade skit och mös till det ordentligt. Det kan jag verkligen rekomendera till alla som vill hitta på en mysig avledningsmanöver på söndagarna. Häromveckan tränade jag och badade, körde remake på hela kroppen (dvs ansiktsmask, inpackning, peeling, u name it) och det var också uppfriskande underbart. Idag sitter jag och klipper, klistrar och  målar i ett album med bilder från min och M's äventyrsresa till kolmården förra sommaren. Det fungerar också helt utmärkt. Som grädde på moset har vi också startat Äldre SKU 2 söndagar i månaden och det är kick-ass, just för att man får chilla med mysigt folks och underhållas sådär lagom underbart under söndagskvällen!

Så det jag vill säga är. LUGN! Söndagsångesten finns där, för många, oavsett av vilken anledning, men  den går att bota. Bara man inte gör en för stor deal av den och låter den äta upp en. Step up for yourselves!

Kärlek och fred, på en underbar söndag! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0