höstdeppet

Jag förstår inte. Min lilla människogärna kan inte fatta varför det ska va så jävligt den här årstiden? Egentligen borde vi människor va friska pigga och glada efter sommaren, men nej nej. Nedstämdheten river oss i halsen tills vi blöder och täpper igen våra små näsor som den värsta förkylningen, och det värsta är att inte ens neseril med menthol hjälper. Det gör så ont, så ont så man knappt orkar stå på benen, än mindre engagera sig i minsta lilla sociala sammanstrålning. Fan. Alla drabbar den, i större eller mindre utsträckning...

Hålla ut och gör det lilla man kan. Mysa ner i sängen med lite tända ljus och favoritprogramet kanske. Fossa sönder lungorna tills man kräks? Ni förstår, pessimismen tar över ens sinne och klöser klorna i magen på alla som försöker liva upp stämningen. Kanske skulle det va lite lättare att få kärlek tillbaka, men den verkar ha flugit sin kos som en flyttfågel. Kanske kommer den tillbaka till våren?

Kommentarer
Postat av: natasha

denna vecka är en sketen höstdepparvecka. men katten, nästa helg är det advent å då tror jag banne mig att livet blir kul igen. Naaathi.

mörkerdiset gör en dyster
men adventsljus ger lyster.
=dagens dikt.

tjyssens

2007-11-23 @ 17:44:54
URL: http://www.lenacarin.angslycke.se
Postat av: johanni

Efter varje uppförsbacke väntar en lång skön nedförsbacke

Mitt i det mörkaste mörkret tänds plötsligt ljusen

2007-11-23 @ 18:31:05
Postat av: AGNISH

FROOODIE! DU ÄR SÖT!

2007-11-24 @ 12:55:41
URL: http://dinmama.blogg.se
Postat av: sandiyalandi

du tar orden ur min mun froo. usch för höst & depp, give me some löv och sommar. men kom ihåg, i mörkret lyser stjärnorna lite mer.

2007-11-25 @ 20:04:14
URL: http://sandrisen.blogspot.com
Postat av: Laban den fantastiske

Höst/vinter regerar ju. En ursäkt att se på desperate housewifes eller sinfeld hela dagarna.

sommar is the sux!

2007-11-26 @ 12:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0