Halleluja Moment!

Det är inte ofta jag använder det utnötta-smutsiga-kishti-wannabe-ordet men idag gör jag det! Jag förstår om folk inte kommer tro ett dyft på det jag skriver men I DON'T CARE, för ja vet att det va grymt =)

Mirakel nr 1. (shit säg inget till Jesus för då kanske han lackar för att jag kallar mina små händelser mirakel)

*När jag efter 2 timmar framför animalplanet tillsammans med korv med bröd och princesstårta (usch tänker ni, men oj oj, ni har verkligen misat något) äntligen släpat mig ut till bussen ser jag till min förskräckelse att 610 shvischar förbi mitt högra öga utan att ta någon som helst notis om mig. FAN, tänkte jag som så ofta annars när nånting skiter sig för att jag är en oplanerad LOLmänniska! Pheeeew, tänkte jag när jag såg att 524 skulle komma 4 minuter senare. Väl på bussen så träffar jag en gammal vän, som jag säkert inte sett på ett år, mangan, fan va kul! Vi snackade på lite och det va riktigt schmääckt, kändes lite som the old days. Men Kontentan av att jag missade bussen var i alla fall att ja sprang på min gamla partner in crime M.

Mirakel nr 2. (Som är det mest outrageous på väldigt länge)

*Alla som känner mig någolunda bra vet att min ekonomi inte direkt flödar som victoriafallen just nu, dock bör inflikas att mitt arbete trots den magra lönen det ger mig bidrar till stimulans och lycka i livet. I alla fall, på väg upp till mitt arbete stenhögen vid kyrkogården känner jag en obehaglig duns i huvudet. Det lät som när man stoppar in ett finger i ena sidan av munnen och sedan blåser upp kinderna för att tillslut "ploppa" ut fingret. Det var en fågel som släppt ner något märkligt i pallet på mig. Haha här kommer ni läsare tro att det va en smula avföring men det va det minsann inte. Men va det va såg jag inte förrän jag böjde mig ner och tittade i gräset brevid mig där föremålet landat. Det va en kastanj, men det hör inte till saken. Följande scenario uppspelas; Jag böjer mig ner med min risiga rygg och tajta brallor för att titta närmare på kastanjen, då min blick plötsligt dras till en pappersliknande bit på andra sidan "EJ PARKERING'S-skylten" HALLELUJA, tänkte jag så det visade sig vara inget mindre än 20 svenska riksdaler.

En 20-lapp räcker till något av följande:
40 st Hubbabubba på pressbyån
1 st frysrätt från frysen på jobbet
0,434783 st paket cigaretter
Nästan en hel resa från uthamravägen till vallentuna centrum med bussen.

SO PRAISE THE LORD!
boyah?
=)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

haha, låter som du haft en tiptop dag! och ja, min musik är rätt najs.. ;)

2007-11-21 @ 15:25:50
URL: http://Cirre.blogg.se
Postat av: Natta

oj tack så jättemycket :)

2007-11-21 @ 15:41:25
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: Sandra G

HAHA tack för att du beskrev vad man kunde köpa för 20 kr. Det blev aldeles varmt inombords.

2007-11-21 @ 15:52:49
URL: http://tafattatankar.blogspot.com
Postat av: Jessica

åhh LÖÖV IT

2007-11-21 @ 17:54:43
URL: http://jeccica.blogg.se
Postat av: ENJI

aa vi klubbar din dag ala adamstylii

2007-11-21 @ 22:12:31
Postat av: sandrii

hahahaha, WÖNDERFULL!

2007-11-21 @ 22:23:44
URL: http://sandrisen.blogspot.com
Postat av: Angelika

Älskar mitt uttal på "pheeeeeeeeew" när jag läste detta högt i Bunkern igår.

2007-11-22 @ 13:39:01
URL: http://dinmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0